Direktlänk till inlägg 25 november 2013

Ärlighet mot mej själv och andra inte helt lätt

Av giza - 25 november 2013 07:44

hej alla där ute .Även idag vaknade jag med ont ,så jag steg upp och kokade vatten för att göra en kopp te och  en alvedon och smorde in axeln med tiger balsam och en har en varm tröja på mej nu för att försöka att mot bort det onda .Två koppar kaffe har det också snart blivit denna tidiga morgon .Som jag har börjat tänka är att jag överdriver eller inte alltid i ett samtal har svårt att inte överdriva saker och ting .Och jag har förstått att det har med mina funtionshinder att göra .Jag har inte det jag skulle vilja ha och det är kompisar så som många andra har det .Jag kan känna svartsjuka om detta det verkar så bra för en del som har kompisar som bara kommer över och träffas och bara har det bra tillsammans .jag söker mer i panik kontakt vid olika saker .Mest  till mina insatser som jag har via kommunen och lurar mej själv att dom är mina vänner ,men så är det inte till 95 % har jag bara kontakt med mina std personer som jobbar för mej ,Det är jävligt tragiskt att när jag ser det så här svart på vitt så blir jag såklart lessen och känner mej ensam .Man kan ju välja om man vill vara ensam eller att vara själv men jag har försökt att ha kompisar men det har en gång blivit att jag blev ratad .Och andra gången var jag kär i en tjej och försökte att vara vän men blev illa behandlad och pratade då med min kontakt person om detta och hon sa att jag skulle sluta att umgås med denna tjej för hon behandlade mej såå illa .jag tog beslutet att inte ge mitt allt till denna tjej och vår kontakt rann ut i ingeting alltså betyde jag inget för henne .konstaterade jag .En tjej som jag har kontakt med dean 20 år sedan är en tjej som bodde på det HVB hem som jag var inskriven på i 4 år .Jag stör mej på henne .men har sgt till henne att vi är systrar men jag känner inte så nu .jag har där överdrivit till något som inte är igen .Hon lever med en man som är lälare och dom har två barn .mannen är inte intesserad av att ta ansvar för varken hus eller familj när han efter dag har jobbat .jag orkar inte bry mej längre men jag hör ju att min såkallade syster far lite illa men det får hon upptäcka själv och göra något åt .jag är som en vessla och ska hela tiden försöka att nässla mej in och försöka att leka både doktor ocg psykolog åt folk ,Kanske för att få något annat att tänka på än mitt eget helvete .Nu är det ca två veckor sedan som jag träffade min son jag längtar såklart efter hono men vi båda stänger som av känslorna mellan att vi ses .Hur sk nu denna dagen bli ? Jag är lite hungrig men orkar inte äta så har det varit sedan jag började att äta min Medikinet (ADHD) medecin så jag går ner i vikt och det är det som är possetivit med detta .jag ska nu ta kontakt med sms och fråga om jag kan idag få besök av en från beh .teamet och sällskap men mest för att prata om DNA:T som är inlagd på geriatriken sedan i Onsdags .Det är even detta ett stress moment i mitt liv att inte kunna släppa saker som jag inte igentligen behöver att oroa mej för när skaen är ordnad och under kontroll .Men min oro är nog att : hur ska framtiden nu bli för henne ? hur länge har hon kvar att leva ? och hur sk det bli när hon är död ? Vi har så bra kontakt nu i mitt vuxna liv ,Det är klart att vi bråkar och gör varann illa men vi kan också förlåta varnndra . jag skulle om det går vilja få feed back på det jag skriver i min blogg av er där ute .! är jag inte intressant att läsa eller syns jag inte för att jag är såpass anonym som jag är ? Jag ill inte skriva ut mer om var jag bor och vad jag heter för att ingen so jag känner sk känna igen mej .jag skriver för mej själv om allt som jag tänker men skulle vilja att någon brydde sej allafall OM det Jag skriver .är det för unga personer här eller vad ? Jag finns och vill ha feedback tack En desperat giza

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av giza - 26 september 2021 11:42

Hej!  Nu sätter jag mig en stund, för skriva av mig denna dag . Det är minnesdag för en pesron som gick bort för just tre år sedan idag. Jag har sedan länge släppt sorgen,men något som ändå upptar mina tankar är: hur är det med min halvbror nu fört...

Av giza - 10 januari 2021 11:17

Här igen ! Livet pågår.  Kära fina Skrållan fick gå till himlen i Maj förra året, pågrund av njursvikt.Väldigt sorgligt. Men Mina katt Sally finns ännu kvar. Men hon mår inte bra ,och måste än en gång träffa veterinär för att reda ut varför Sal...

Av giza - 26 september 2020 13:08

Hej Igen! Dagen D är här ,som för idag för två år sedan var en svart och hemska dag . Hon dog , min biologiska morsa . Det var skrammande dag att se en gammal mäninska dö. Jag var där till sista andetaget.    Två år har gått . idag svallar min ...

Av giza - 30 april 2020 13:13

Hej !  Tar mig här en stund för att skriva ner mina känslor . Har en vacker katt ,hon är 10 år . Jag var i december till veterinären för att utreda hennes ryckningar som hon får ibland , jag var inte orolig för provsvaren då.  Men så kom då provs...

Av giza - 26 april 2020 11:51

Hej ! Nu är snart tiden inne , 11;53 ,26/9-2018 . Vakanade i morse och kände sorg, några tårar men inte mer . I dessa tider då vi går igenom ett värlsläge vi alldrig upplevt . Ensamhet kan få den bästa i obalans . Att skriva är skönt för själen,m...

Ovido - Quiz & Flashcards