Alla inlägg under september 2021

Av giza - 26 september 2021 11:42

Hej! 

Nu sätter jag mig en stund, för skriva av mig denna dag . Det är minnesdag för en pesron som gick bort för just tre år sedan idag. Jag har sedan länge släppt sorgen,men något som ändå upptar mina tankar är: hur är det med min halvbror nu förtiden? Vår kontakt är bruten sedan tre år sedan ,efter att vi tog hand om allt praktiskt som då måste göras runt den avlidne kvinnan som födde oss . Jag och min halvbror har alldrig bott tillsammans .vi fick olika familjehem ,och när jag blev i 20 års åldern sökte ja upp honom . Han fanns och kom när jag var misshandlad i ett förhållande ,fick vara hos honom då . Men det var svårt vi kände inte varanndra ens då. det som jag minns av det mötet vara ,att han tyckets känna sig obekväm med att jag gick runt och grät efter misshandeln. Jag kan nog förstå honom. 

 

Men när vi för tre år sedan då tillsamman tog hand om dödsboet, så ville jag gå igenom mycke av det vi gjorde ,men han vara bara släng, släng ! han hade svåra år när han fick uppleva alkoholismens baksidor som treåring .

Jag vet inte vad han varit med om ,och jag har inte fått berättat om den svåra tiden som var då, med fylla och misshandel m.m 

Men känner nu att jag skulle vilja ha någon kontakt med min halvbror . Han är väldigt svårhittad. Söker på nätet men inget resultata ,annat än boende adress typ. Ska ge det lite mer tid och försöka igen med detekivjobbet . Anna 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards