Alla inlägg under september 2014

Av giza - 6 september 2014 10:40

Hej alla där ute .Nu var det en hel evighet sedan jag skrev något här för att lätta mitt hjärta ut i anyminiteten .

Ja denna sommar har varit underbar för det har varit varmt och soligt ,

 

I April så skulle jag cykla till skolan och jag hade täckbyxor på mej för det var lite kyligt  .jag hade min min hyr dator i en väska i cykelkorgen Jag kom till en korsning då jag såg att det var många bolar som då skulle köra över ett övergångställe kön var just innan det , jag tänkte att jag stannar en bit bort för att stiga av cykeln och låta bilarna köra förbi , Jag stannande och skulle lyfta benet över mitten pinnen på min dam cykel ,Men fastnade med tån i den och tappade balansen när tån / skon fastnade  för min byxor var för tajta för den manövern ,Jag faller ner i asfalten med cykel och allt slår i rumpan / svanken i den hårda asfalten smärtan vid fallet gjorde ont ,men jag tänkte att hur gick det med datorn ? Och såklart le mot bilarna som om att detta fall gick bra ,Men jag skämdes och bilarna såg allt och skamen var total !! pinsamt värre suck , Jag reste mej och cyklade vidare till skolan skärrad och skamsen ,

 

Av någon anledning så är jag förföljd av otur  denna sommar ? 

Jag fick ont i ryggen av fallet i April hade ont till 99 % hela dagarna ,

Vid midsommar så fick jag söka  och fick konstaterat att jag då hade Blåskatarr , så jobbigt det var , ok men det gick över efter några veckor .

Sen så var jag i en fin sommarstuga och var kattvakt åt min kära extra mamma , jag skulle en eftermiddag som jag blivit tillsagad att vattan alla blommor och land på gården ,ja det gjorde jag då och tnkte inte på att små getingar kunde ligga och trycka i gräset i värmen dom var sega , och jag gick där barfota och kände att det stack till jag tänkte att jag gått på någon typ liten tistel men  kände att det inte gav sej det onda så jag tittade under tån ,och fick då till min skräck se en geting sitta i min tå och jag slet bort den med fingrarna , rädd och ont , släppte jag allt , sprang till vatten kranen och spolade is kallt vatten på foten , jag hade panik !! jag var ensam ute på skäret och hade alldrig förr  blivit stucken av en geting !! jag ringde till mamma  han svarade inte just då men ringde till mitt stödteam , kändes inte bra att då få tag i en sommar vikareie ,men allafall , så fick jag tag i min extra mamma  som sa att sätta foten i ett fotbad som hon intruerade mej vart det fanns , Den akuta smättan gick över på ca 20 minuter ,

Ont ryggen hade jag oxå , men så vid slutet av Juli så fick jag ont i ryggen på ett annat sätt och gick till läkare ,

 

1 augusti fick jag konstaterat att jag fått ryggskott ,skit oxå , Hade ryggskott i tre veckor helt sjukt ont och jobbigt , Har nu förr går för första gången sedan i slutet av juli storstädat mitt hem , Men fick betala dyrt för det i ryggen som hade gått till sej vid ca 17 Augusti , suck ja nu är det städat allafall ,

 

Fick i förrgår veta att jag idag Lördag  har uppkörning för mitt AM- kort , så nu dag ska jag köra trafik , jag har preppat mej  med alvedon och ska äta ordentligt så jag kan göra en bra körning ,

Jag var i ju till läkaren för ryggen och fick då en remiss till en datormoografi , Den röntgen var jag på i Måndags gick jätte bra ,hade oroat ögonen ur mej för det men det gick bra tack ,Svaret får jag nog vänta på tills min läkare hör av sej och svaret , 

kämpa för livet /giza


Ovido - Quiz & Flashcards