Alla inlägg under februari 2014

Av giza - 11 februari 2014 13:42

Att inte få säga till sin son om att farmor är allvarligt sjuk och kanske i värsta fall dö snart .Mitt ex har sagt  att vi inte ska säga något ännu för det är farmor som bestämmer när detta ska sägas .Jag slits i bitar i min tysnad om detta .Han kommer nog att känna sig lurad när han får veta detta och att vi vuxna VETAT ett tag hur det är ställt .ilska och sorg kommer det att bli och dåligt samvete mot sonen .Men jag har inte valt detta utan blivit tillsagd att tiga om detta hemska som kommer fram snart... och då blir det ett helvete för alla !!! giza 

Av giza - 10 februari 2014 12:14

Livet är något vi ska vara rädda om för all framtid och ta vara på varandra som vi har familjn och vänner 

chocken slog till med all fraft när jag förra veckan fick veta att min fd svärmor har lever cancer . och mina tankar går runt om hur ska detta gå . Sonen min vet inte ännu att hans farmor är svårt sjuk men ska få veta detta när han farmor får veta vad Kirurgen har att säga om det går att operera eller om det blir  pallitativ vård resten av henns tid här på jorden .

Rädslan och sorgen för detta är stor och jag veta att det kommer att bli en svår tid 

Min rädsla för hur min och hans far ska klara detta vet jag ej .Min son far är också sjuk med en svår migrän och högt blodtryck .Jag har varit rädd i många år att mista min son far och jag tror inte at han mår bättre av detta hemska som sker med hans mor en stor stor stess faktor som kan förvärra migränen och blod trycket .Han sa sist vi sågs att blod trycket ligger på 100/160 så jag kan säga att det  har legat på mycket högre .han har gjort en op.där dom gått in i njurarana och bränt för att få ner det höga trycket .han har levt med detta och ännu värre högt tryck i många år och läkarna får inte ner det .Så jag är självklart orolig för min ex man  

Vi har ett liv och måste vara rädda om detta / giza 

Av giza - 1 februari 2014 11:59

En resa i skrivandets anda .recenserat mina kurs kompisar och deras texter för den kommande utginingen .Frusen pågrund av trötthet .Hemma igen med ny enerig att fortsätta mitt bok skrivande .En ispireraden vecka har det varit med kursen inom RSMH .för er som inte vet så mycket om denna förening så finns denna förening i hela sverige och RSMH = står för Riksförbundet för Social och Mental Hälsa ./ giza

Ovido - Quiz & Flashcards