Alla inlägg under september 2020

Av giza - 26 september 2020 13:08

Hej Igen!

Dagen D är här ,som för idag för två år sedan var en svart och hemska dag . Hon dog , min biologiska morsa . Det var skrammande dag att se en gammal mäninska dö. Jag var där till sista andetaget. 

 

Två år har gått . idag svallar min ångest fram och tillbaka, minnen bra och mindre bra i den komplicerade relation som vi hade . Visst ,det är hösttider och årstiden som är nu påverkar mitt mående ,jag blir låg och eftertänksam. Jag vill dokumentera och skriva av mig , att skriva har alltid hjälpt mig mer eller mindre.  

 

Känslor och tankar ,så även lukt har jag idag som då. Svårt att ha koncentration idag . 

 

                                        Dikt 

                          Känslorna Bränner

             

                        Det känns som då ,jag satt hos dig 

                        Timmarna gick du ångest och smärtstillande 

                         fick ,jag nynnade en melodi ,för att min röst 

                         du kände in ,timmarna gick och du smärtlindring 

                        fick. Änglarna dig hämtade ,och smärlindring och vila du fick. 

 

                        Jag står här kvar utan svar på många av mina frågor, 

                        som du inte visste svaret på . Livet har förändrats ,

                        inte säkert till det bättre ,bara  tommare . 

                         Det regnar på oss idag . Står kvar utan livets tankar och svar.

Ovido - Quiz & Flashcards