Direktlänk till inlägg 22 november 2013

Dagens ämne är Ångest

Av giza - 22 november 2013 09:36

jag vaknde klockan 0600 och hade ont nacken som vanligt gick upp och kände mej trött kokade kaffe och började dagen med funderingar kring allt som är nu .Oron steg och jag tänkte att vad ska jag göra idag med denna dag även fast jag helst hade velet sova fler timmar som kläde jag på mej för det var kallt och dragit från fönstret i vardags rummet .Jag tänkte att jag skulle nog ta på mej lite deo som en "raggar duch" för jag inte orkade ducha idag och har nu några dagr sett att det är något i min armhåla och nu är det en knöl !!! Rädd som f-n blev jag och tänkte många tankar  men försöker att tänka att det nog bara är en körtel  för det hadr vi ju över hela kroppen Ja Ja nog om detta . Mer kaffe blev det och alldeles för många sigg .En banan har jag fått tvinga i mej för mat lusten har jag inte som tidigare om åren för nu när min nya medecin har jag inte samma hunger  så något possetivt kommer av detta att kilona lämnar mina höfter till stor belåtenhet .jag känner mej renare  när jag inte är så tung .jag anser att 78 kilo på mej som är 167-168 inte ska väga mer än typ 60 men mindre går också bra för min del men ALLA runt mej har ju åsikter och det suger !! 

 

 

Oro och funderingar om hur det ska gå för min så kallade " morsa" som är en gammal gnäl kärring ligger nu inlagd på Geriatriken för vård .Det jag tänker är att hon nog här fram över behöver komma in på ett hem .Hon är en nykter" alkis" och är en koia på mej eller jag är tyvärr en kopia på henne och det är såå jaävla läskigt .Känne tecknen på detta är : Oro och Ångest Nervös och psykiskt labil .Inte kul att ha det arvet från någpon som jag alldrig har vuxit upp med .Giza

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av giza - 26 september 2021 11:42

Hej!  Nu sätter jag mig en stund, för skriva av mig denna dag . Det är minnesdag för en pesron som gick bort för just tre år sedan idag. Jag har sedan länge släppt sorgen,men något som ändå upptar mina tankar är: hur är det med min halvbror nu fört...

Av giza - 10 januari 2021 11:17

Här igen ! Livet pågår.  Kära fina Skrållan fick gå till himlen i Maj förra året, pågrund av njursvikt.Väldigt sorgligt. Men Mina katt Sally finns ännu kvar. Men hon mår inte bra ,och måste än en gång träffa veterinär för att reda ut varför Sal...

Av giza - 26 september 2020 13:08

Hej Igen! Dagen D är här ,som för idag för två år sedan var en svart och hemska dag . Hon dog , min biologiska morsa . Det var skrammande dag att se en gammal mäninska dö. Jag var där till sista andetaget.    Två år har gått . idag svallar min ...

Av giza - 30 april 2020 13:13

Hej !  Tar mig här en stund för att skriva ner mina känslor . Har en vacker katt ,hon är 10 år . Jag var i december till veterinären för att utreda hennes ryckningar som hon får ibland , jag var inte orolig för provsvaren då.  Men så kom då provs...

Av giza - 26 april 2020 11:51

Hej ! Nu är snart tiden inne , 11;53 ,26/9-2018 . Vakanade i morse och kände sorg, några tårar men inte mer . I dessa tider då vi går igenom ett värlsläge vi alldrig upplevt . Ensamhet kan få den bästa i obalans . Att skriva är skönt för själen,m...

Ovido - Quiz & Flashcards