Alla inlägg den 26 april 2020

Av giza - 26 april 2020 11:51

Hej !

Nu är snart tiden inne , 11;53 ,26/9-2018 .

Vakanade i morse och kände sorg, några tårar men inte mer . I dessa tider då vi går igenom ett värlsläge vi alldrig upplevt . Ensamhet kan få den bästa i obalans . Att skriva är skönt för själen,men så även motion är bra mot ångest.

Jag ställde mig en stund på min crosstrainer och fick upp puls och flås . Efteråt känner jag mindre ångest . 

 

Våren är min piggaste årstid ,med många ideer om saker att pyssla med , Något som jag gillar att göra nu är att lyssa på poddar om olika livsöden m.m .Och då sitta och rita i min målarbok för vuxna . Jag finner innre ro för ett tag. 

 

Många är ensamma ,jag är ensam ingen riktigt som kontaktar mig så mycket som för ett par år sedan.

 

Jag var med i en förening och angagerrade mig en del , blev invald i styrelsen m.m . Men hösten 2018 när jag hade en allvarlig kris , så blev jag förvånad av att ingen i föreningen brydde sig om mig, detta förvånade mig då och nu . Jag hade högre tankar om den förening som faktiskt är en förening som heter RSMH ( Riksförbundet för social och mental hälsa . 

Jag blev besviken och gick ur föreningen och lämnade gruppen på facebook och har inte kontakt längre . Sorligt men sant . Vi gjorde saker resor .m.m . Men nu är det tyst och jag kontaktar dom inte .

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards